Menu Sluit

Olifant Jenever, op reis sinds 1841

In opdracht van: Inspirits Premium Drinks

Olifant Jenever

Al 175 jaar wordt het gemaakt; Olifant Jenever. De oude lezers onder ons zullen het merk nog kennen onder de beroemde slogan “Licht eens een Olifant een pootje” en de bijbehorende tv-spot waar Piet Römer de hoofdrol in speelde. Elk jaar wordt er nog  zo’n honderdduizend liter van deze pure graanjenever geproduceerd en verkocht. Je vindt Olifant Jenever in de grotere slijterijen als de Gall & Gall en de Dirck III.



Een nieuwe doelgroep aanspreken zonder de oude te verwaarlozen

Olifant Jenever wilde met de lancering van hun nieuwe fles een totaal andere doelgroep aanspreken. Een doelgroep die minimaal 30 jaar jonger was dan de oude doelgroep. Een doelgroep die veel meer online te vinden is. Een nieuwe website kon daarom niet uitblijven. Er was echter een randvoorwaarde. De oude doelgroep moet wel de geschiedenis van het eeuwen oude merk terug kunnen vinden, want die hechte groep wilde Olifant Jenever het liefst meenemen met de nieuwe positionering.



Merkbeleving voor alle leeftijden

Omdat er nog geen handboek was voor de nieuwe positionering, werden wij uitgedaagd om met zo weinig mogelijk stijlelementen de nieuwe website vorm te geven. Door subtiele bewegende elementen en een sprekende tijdlijn hebben wij een nieuwe website voor Olifant neergezet waar zowel de oude doelgroep als de nieuwe doelgroep zich in kan vinden.

Een nieuwe positionering is een hele bezigheid. We zijn daarom samen met Olifant Jenever nog druk bezig met advies en realisatie om het nieuwe merkgevoel zo goed mogelijk tot uiting te laten komen.

In het kort:

  • Herpositionering van het merk
  • Reponsive WordPress website
  • Leeftijd verificatie
  • Sterke focus op merkbeleving
  • Vaste advies-en realisatiepartner voor uiteenlopende media